Zakres usługi w zakresie zarzadzania nieruchomościami

Obsługa techniczna:

  • prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów i nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
  • zlecenie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
  • kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • przygotowywanie planów remontowych,
  • wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych i negocjowanie z wykonawcami,
  • nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje – odbiór tych prac.

Obsługa administracyjna:

  • optymalizacja wariantów rozwiązań ekonomicznych  (opłacalność utrzymania nieruchomości przez racjonalizację wydatków, naliczanie należności, maksymalizację zysków),
  • zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, prądu, gazu oraz firmami wywożącymi odpady,
  • ubezpieczenie nieruchomości,
  • negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań,
  • dbanie o utrzymanie porządku i czystości,
  • ochrona
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty mieszkaniowej,
  • opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, statutów) oraz sporządzanie umów własnych,
  • prowadzenie korespondencji z właścicielami,
  • wyszukiwanie firm świadczących usługi,
  • negocjowanie cen i warunków umów,
  • analiza i zatwierdzanie kosztorysów.

Obsługa bankowo – księgowa:

  • otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń
  • prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
  • pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych,
  • pobieranie funduszy celowych związanych z utrzymaniem nieruchomości,
  • przygotowywanie sprawozdań.