Obsługa techniczna:
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów i nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- zlecenie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
- przygotowywanie planów remontowych,
- wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych i negocjowanie z wykonawcami,
- nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizacje – odbiór tych prac.
Obsługa administracyjna:
- optymalizacja wariantów rozwiązań ekonomicznych (opłacalność utrzymania nieruchomości przez racjonalizację wydatków, naliczanie należności, maksymalizację zysków),
- zawieranie, zmiany i rozwiązywanie umów z dostawcami mediów: wody, ciepła, prądu, gazu oraz firmami wywożącymi odpady,
- ubezpieczenie nieruchomości,
- negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych np. ubezpieczenia mieszkań,
- dbanie o utrzymanie porządku i czystości,
- ochrona
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty mieszkaniowej,
- opracowanie uchwał i innych aktów normatywnych Wspólnoty (regulaminów, statutów) oraz sporządzanie umów własnych,
- prowadzenie korespondencji z właścicielami,
- wyszukiwanie firm świadczących usługi,
- negocjowanie cen i warunków umów,
- analiza i zatwierdzanie kosztorysów.
Obsługa bankowo – księgowa:
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń
- prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- pobieranie od właścicieli opłat z tytułu zaliczek na pokrycie kosztów eksploatacyjnych,
- pobieranie funduszy celowych związanych z utrzymaniem nieruchomości,
- przygotowywanie sprawozdań.